Peter Schot winnaar interne competitie

Direct in september zijn we gestart met de Interne Competitie. Ook dit jaar mochten we ons verheugen op een aantal nieuwe mensen die kwamen kijken of de schaakclub iets voor hen was. Toch is het aantal competitie partijen wel wat afgenomen: 155 partijen in 32 ronden, dat is 4.8 partijen per ronde. Gelijktijdig met de Interne competitie werden er ook nog 76 RSB thuiswedstrijden gespeeld, daarmee kom je op ruim 7 borden per competitieavond.

De eerste helft van de competitie leek Marius de Wit op te gaan voor het kampioenschap, na 16 ronden was hij nog steeds ongeslagen. Maar Johan Steenbergen en Peter Schot bleven goed in zijn spoor volgen. Het volgende deel wisselde de koppositie steeds tussen Marius, Peter en Johan. Maar vanaf ronde 24 kwam Peter op kop te staan en stond die positie niet meer af.

Er wordt in de Interne Competitie gespeeld volgens het Ladder/Keizer systeem. Wanneer je niet kan spelen zijn er vergoedingen te verkrijgen voor onder andere: 1e vier maal afwezig (0.333), spelen in externe competitie (0.666), een bye (0.666), spelen voor de beker (0.5). Bij dit Ladder/Keizer systeem is de winnaar iemand die vaak aanwezig is en daarbij vaak wint. Peter Schot is daarom de winnaar van de Interne Competitie met 14 winstpartijen, 3 remises en 7 verliespartijen.

Peter Schot (r) krijgt tijdens de ALV de bekers uitgereikt door de voorzitter.

Een reactie plaatsen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *